Srednjoškolskim programom pomorski nautičar obuhvaćene su osposobljenosti prema STCW konvenciji pa često program prekvalifikacije upisuju i članovi posade jahti budući da se za vježbenički staž uz navigaciju u dugoj plovidbi priznaje i plovidbena služba ostvarena na jahtama upisanim za gospodarske svrhe.
Za smjer pomorski nautičar školovanje je završio i Filip Marić. Iako je već imao iskustvo rada na jahti, uvidio je da mu se nudi puno više mogućnosti ukoliko se odluči za prekvalifikaciju. U nastavku ćemo prenijeti njegovo iskustvo i dojmove o školi te što mu donosi novo zanimanje.
Moje ime je Filip Marić, iz Šibenika sam, imam 24 godine. Prvo sam redovno završio srednju turističku školu i nakon toga odlučio upisati kineziološki fakultet u Splitu. Tamo sam proveo dvije godine te, spletom okolnosti, završio na jahti na sezonskom radu. Nakon toga sam odlučio da bih se mogao baviti time. Shvatio sam da, ako upišem program prekvalifikacije mogu dobiti puno više mogućnosti i raditi ono što želim. Odustao sam od kineziologije i obratio se učilištu.
Ovdje sam upoznao puno predavača koji su aktivno u struci, koji su mi približili i pojasnili kako sve funkcionira te sam se odlučio za kadeturu, kako bih kasnije imao više mogućnosti za zaposlenje.
Program za pomorske nautičare je omjer dobre teorije i puno praktičnih vježbi. Dosta polaznika je zaposleno, već navigaju tako da se predavanja i polaganja prilagođavaju polazniku. Prekvalifikacija mi je trajala oko dvije i pol godine jer sam upao u novi nastavni plan, no meni se odužilo i zbog poslovnih obveza.
Cijeli život sam preko oca povezan uz more budući da je on isto pomorac. Sada je u mirovini, ali je radio kao strojar. Kada sam se zaposlio na jahti jednostavno sam se našao u tome. Na toj jahti sam radio pet godina i u međuvremenu završio školu, odradio kadeturu i sada sam opet na jahti. Prvo sam radio na palubi, nakon tri godine sam postao skiper i paralelno s tim polagao ispite u školi.
Od kadeture mi je ostalo još šest mjeseci i to planiram uskoro odraditi. Nadam se da bih mogao na tankeru.
Planovi za budućnost, to jest moj krajnji cilj, plovidba je na komercijalnoj jahti (megajahti) kao časnik ili, nadam se, kasnije i kao kapetan. Ne bih isključio ni mogućnost da potencijalno jednog dana radim i kao predavač, ali trenutno moram priznati da me više zanima more i plovidba.
Filipovo iskustvo preuzeto je s mrežne stranice pomorac.net.