“Približit ću vam alate koji su neophodni da na originalan i zanimljiv način predstavite svoju priču na novom tržištu.”
Libar: Pozdrav Nikolina, drago nam je što si postala dio našeg predavačkog tima i što ćeš s nama podijeliti svoje znanje. Kako bismo našim polaznicima približili tvoj rad, možeš li opisati svoje iskustvo u internetskom marketingu i brendiranju?
Nikolina: Hvala vam na toploj dobrodošlici, veselim se s polaznicima zagrepsti u ovo važno područje za svakog poduzetnika i svako poslovanje na tržištu rada.
Već dugi niz godina bavim se digitalnim marketingom i brendiranjem, što kroz vlastiti posao, što kao stručnjak za digitalni marketing u digitalnoj agenciji. Moje iskustvo objedinjuje rad i s korporativnim klijentima, ali i mikro poduzetnicima, predavanja za nekoliko stotina polaznika, ali i rad jedan na jedan stoga mogu reći da sam radila na pozicioniranju brendova i kreiranju mnogih marketinskih rješenja potpuno individualno prilagođenih svakom novom klijentu.
Libar: Osnivačica si agencije za marketing i brendiranje u turizmu Destinova i pružaš podršku poduzetnicima kroz konzalting, edukacije i mentoriranje. Kako je počela tvoja priča?
Nikolina: Svaka zanimljiva priča obično ima potpuno neočekivani početak pa tako i moja, a započela je prije gotovo desetak godina s kućom za odmor Međimurski ceker s kojom smo moj tadašnji suprug i ja postavili temelje obiteljskog turizma na sjeveru Hrvatske i koja je bila prva kuća za odmor u Međimurju. Uz kvalitetan storytelling i marketing Ceker je zaista zakovitlao obiteljski turizam na tom području i, osim što smo postavili standard kvalitete i sadržaja, godinama dobivali Booking Guest Review nagrade s maksimalnom ocjenom 10 od 10 i brojne iznajmljivače potaknuli na ulaganja, meni su se počela otvarati vrata za rad s iznajmljivačima kroz savjetovanja. Tada je nastala Destinova, a savjetovanja su se proširila na edukacije, predavanja, stručne skupove, mentoriranja, marketing na društvenim mrežama i oglašavanje, brendiranje turističkih priča, copywriting i PR. Uz Destinovu, posljednje sam tri godine provela u digitalnoj agenciji radeći na brojnim projektima kroz koje sam stekla iskustvo korporativnog marketinga i komunikacija. Od nedavno sam fokus vratila isključivo na Destinovu s kojom se mogu potpuno posvetiti stalnim i novim klijentima s kojima dijelim zajedničke vrijednosti u poslovanju i projektima koji donose nove poslovne izazove.
Libar:Koje svoje projekte i kampanje bi istaknula? Na kojim projektima trenutno radiš?
Nikolina: Teško je izdvojiti bilo koji projekt jer ih je bilo mnogo i bili su vrlo različiti, i kroz ciljeve, ali i moj angažman. No trenutno zaista uživam raditi kao mentor za poslovni razvoj u području turizma, marketinga, komunikacija i oglašavanja u okviru projekta BOND 2 kroz koji je HAMAG BICRO uspostavio jedinstvenu nacionalnu mrežu mentora koji su na raspolaganju poduzetnicima u pokretanju i razvoju poslovanja.
Kroz mentoriranje imam priliku povezati sva dosadašnja znanja i vještine, prenositi ih poduzetnicima početnicima, dati im vjetar u leđa, a istovremeno svjedočiti razvoju fantastičnih priča od kojih mnoge stvaraju stvarne promjene u zajednici.
Libar: Koje strategije smatraš ključnima za uspješno brendiranje?
Nikolina: Kupujući konkretne proizvode najmanje kupujemo ono opipljivo. Biramo na temelju emocija koje određeni brend budi u nama, a stvaraju se kroz vizualne, verbalne i emotivne vrijednosti koje se na tržištu ističu na prepoznatljiv način. Brendovi moraju opipavati bilo svojih interesnih skupina, osluškivati njihove želje i potrebe, prilagođavati im komunikaciju, njegovati odnos s njima i prije svega biti autentični. Autentičan storytelling temelj je brendiranja današnjih proizvoda i usluga te diferencijacije na tržištu na kojem posluje veliki broj sličnih brendova slične kvalitete.
Libar: Kako vidiš ulogu content marketinga u današnjem digitalnom okruženju?
Nikolina: Content marketing igra ključnu ulogu u današnjem digitalnom okruženju iz više razloga:
- Nudi vrijednost za korisnika: u eri preopterećenosti informacijama, kvalitetan i relevantan sadržaj može pomoći brendovima da se istaknu. Potrošači traže informacije koje će im pomoći da donesu obaviještene odluke, a content marketing pruža upravo to – edukativni, informativni i zabavni sadržaj.
- Povećava vidljivost na tražilicama: kvalitetan sadržaj srž je optimizacije za tražilice (SEO). Google i druge tražilice nagrađuju web stranice koje pružaju koristan i relevantan sadržaj. Stoga, dobro osmišljeni content marketing može pomoći web stranicama da postignu bolje rangiranje i povećaju organski promet.
- Omogućava građenje povjerenja i autoriteta: redovito objavljivanje korisnog i kvalitetnog sadržaja može pomoći brendovima da izgrade povjerenje s ciljanom publikom i postanu prepoznati kao autoritet u svom području.
- Podrška je drugim marketinškim kanalima: content marketing može biti temelj za druge digitalne marketinške strategije poput e-mail marketinga, društvenih mreža ili pay-per-click (PPC) kampanja.
- Stvara dugoročnu vrijednost: za razliku od nekih drugih oblika digitalnog marketinga, sadržaj može pružati dugoročnu vrijednost. Blog post ili video koji su objavljeni danas mogu privlačiti promet i generirati konverzije godinama nakon objavljivanja.
- Osigurava fleksibilnost i prilagodljivost: content marketing omogućuje brendovima da eksperimentiraju s različitim formatima – od blog postova, infografika, podcasta do video sadržaja i e-knjiga. Ovo pruža priliku za testiranje sadržaja koji najbolje rezonira s ciljanom publikom.
Dakle možemo zaključiti kako je uloga content marketinga u današnjem digitalnom okruženju esencijalna. U svijetu gdje se borba za pažnju potrošača neprestano intenzivira, kvalitetan i relevantan sadržaj može biti ključna razlika između branda koji se ističe i onoga koji ostaje nezapažen.
Libar: S obzirom na česte promjene i brzu dinamiku u internetskom marketingu na koji način pratiš i prilagođavaš svoje znanje?
Nikolina: U svijetu internetskog marketinga promjene su jedina konstanta stoga je važno biti otvoren za nove ideje, alate i strategije te imati proaktivni pristup učenju. Osim kontinuirane edukacije, praćenja vodećih stručnjaka, agencija, blogova i portala koji objavljuju najnovije vijesti iz industrije, zagovornik sam učenja kroz praksu, kroz testiranje i eksperimentiranje. Redovito testiram nove strategije, alate i taktike kako bih vidjela što funkcionira, a što ne. Ova iskustva često pružaju mnogo dublje uvide nego samo čitanje o njima. Također, umrežavanje i suradnja s kolegama iz drugih agencija sjajna su prilika za razmjenu iskustva, a prije svega je i lijepo kad jedni drugima možemo biti vjetar u leđa.
Libar: Kako pristupaš predavanju o složenim konceptima internetskog marketinga osobama koje možda nemaju prethodnog iskustva u ovom području? Na koji način im pomogneš u savladavanju tečaja?
Nikolina: Predavanje osobama bez prethodnog iskustva može biti izazov, ali s pravim pristupom temu je moguće pojednostaviti i učiniti razumljivom. Povezivanje s poznatim konceptima, jednostavne analogije i grafičke ilustracije mogu biti izuzetno korisni. Složeni koncepti često postaju jasniji kada se vizualno prikažu ili povežu s nečim što je polazniku već poznato. Umjesto da samo predajem, uključujem ih kroz diskusije, radionice, praktične vježbe i potičem ih da postavljaju pitaanja. Ovo pomaže u potvrđivanju razumijevanja i primjeni naučenog.
Uvijek koristim primjere iz prakse kako bih potkrijepila funkcioniranje teorije u praksi. Dodatni resursi poput članaka i video materijala također su važni kako bi polaznici produbili svoje znanje i dodatno istražili temu. Kombinacija ovih strategija, ali i njihovo zalaganje, može im pomoći da uspješno svladaju i primjene koncepte internet marketinga.
Libar: Kako vidiš budućnost internet marketinga i brendiranja? Koje trendove i inovacije smatraš ključnima?
Nikolina: Budućnost je svakako uzbudljiva i dinamična. Teško je sa sigurnošću predvidjeti sve trendove, no neke ključne smjernice već su prilično jasne.
Brendovi će se sve više usmjeravati na izgradnju autentičnih odnosa s potrošačima, a ne samo na transakcijske interakcije. Emocionalna povezanost i povjerenje postat će još važniji. S tehnološkim napretkom u području umjetne inteligencije i analize podataka brendovi će biti sposobni pružiti još personaliziranija korisnička iskustva na svim točkama interakcije. Mlade generacije potrošača sve više cijene brendove koji se zalažu za održivost i društvenu odgovornost stoga će biti primorani postati transparentni u vezi s ekološkim i društvenim utjecajem. AR (proširena stvarnost) i VR (virtualna stvarnost) pružaju nove mogućnosti za interaktivno i uranjajuće brendiranje i marketing. Interaktivni formati poput kvizova, anketa, virtualnih tura i interaktivnih video zapisa postaju sve popularniji jer pružaju veću angažiranost i zadržavanje korisnika. Dok je video već dominantan format, njegova važnost će se i dalje povećavati, posebno u formatima poput kratkih video isječaka, live streaming-a i video priča. Kako algoritmi tražilica postaju sofisticiraniji i korisnici sve zahtjevniji, fokus će biti na stvaranju dubokog, kvalitetnog sadržaja umjesto masovne proizvodnje.
S obzirom na brzinu promjena u tehnologiji i društvenim trendovima, internetski marketing i brendiranje i dalje će se razvijati i adaptirati. Ključno je ostati fleksibilan, biti spreman za inovacije i usredotočiti se na potrebe i želje potrošača
Libar: Nikolina hvala ti na ovom razgovoru i korisnim savjetima. Sasvim smo sigurni da ćeš svoju energiju i strast prema marketingu prenijeti i na naše polaznike!
Nikolina: Veselim se i vidimo se 10. listopada 2023. na besplatnoj online edukaciji Internetski marketing i brendiranje !